2009. október 28., szerda

"Jóleső fáradtság"

Annyira megtetszett ez a mondat, Rókusfalvy Páltól való.
Hát meg kell jegyezni a 2009-es évben sok borász elmondhatja ezt magáról, márcsak az évjárat miatt is. Lépten-nyomon azt harsogja Tv, rádió, újság, portál, hogy a 2009-es évjárat borait imába fogjuk foglalni. Az évtized legjobb évjárata az idei, köszönhetően a kevésbé csapadékos nyárnak, és nem utolsó sorban a szépen elhúzódó ősznek. Remek cukorfok, szép savtartalom. A fehérborok sokkal illatosabbak lesznek, a vörösborok pedig mély tónusúak. Jóleső fáradtságról nálam is beszélhetünk, ma szedtem szét a prést, elmostam a kosarakat, dolgoztak rendesen, egy évig pihenhetnek megint.
Ki tudja miért, de az idei szüret időszak alatt egyszer sem voltam ideges, pedig szakkönyvek is megírják, hogy szüretkor a szőlősgazda mindíg ingerültebb, ami talán kicsit érthető is, hiszen közel egy év fárasztó munkája kerül napvilágra. Jár az agya: vajon milyen lesz a termés, mennyi lesz a termés, milyen lesz a bor....nem akarok nagyképűnek tűnni, de én már szüret előtt fejben mindent elgondoltam, mi hogy legyen, és úgy is lett!
Beszéljünk egy kicsit a borról:
Köszönhetően az idei reduktív technológiának, és az új hordóknak a fent említett illatosabb jelző az én boraimnál is megtalálhatók. Az Irsaim illatából dübörög a muskotály, és a zamatos érett szőlő, egyik someliere barátom parfümösnek jellemezte. Ízében pedig a jól bevált muskotályos, Irsais ízvilág, és sok frissesség. Kár, hogy ezt a fajtát nem lehet 1-2 évig tárolni.
Bár még érik, de a Chardonnay-mra idén büszke vagyok. Fajtajelleges. Ez mindent elmond. A merlot rozém valószínűleg a rózsaszín és a hagymahéj szín között fog majd állni, és már most olyan illata van, mint amikor a konyhát málnalekvárt főznek. A kékfrankor siller is jó jegyekkel bír, de még pezseg mindkettő.Csak pezsegjen nyugodtan, szépen lassan, mi ráérünk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése