2010. március 9., kedd

St .Andrea Napbor 2008+ Tokaji húsvéti hétvége



Sokszor a kezembe vettem már. Mindíg csábítóan hívogatott a sárgafényű napocska az elején. Nameg az emlékek, a tavalyi Gourmet fesztiválon volt az első találkozásunk, de mihez is kóstoltam? Megpróbálok visszaemlékezni....ááá igen: cukkínis pappardelle fasírtgolyókkal. Mivel egri cuvée borunk egyik alkotóeleme a chardonnay, így jól passzolt az éppen kóstolt ételhez. Chardonnay, Sauvignon Blanc, Pinot Blanc, Hárslevelű, Viognier és Rajnai Rizling.
Na kérem szépen, azt hiszem komoly borral állunk szemben!
A pohárba töltve még zárkózott, lassan nyílik, de kis idő után egyre csak hozza magával az összetevő borok jegyeit. Szinte harapni lehet az illatokat, zöldalma, körte, licsi, virágos rét, hársméz, és érzek benne még valamit, talán azt, amikor épp az előbb említett hársméz és a gyümölcsök körtáncot járnak, és ebből egy szép gyümölcskavalkád bontakozik ki. Megjegyzem még csak az illatoknál tartok :)
Itt tarok pár másodpercnyi szünetet, az illatokkal kapcsolatban. Kb 3 éve lehetett, amikor sógorom lehívott magához a pincéjébe, hogy kóstoljak meg egy merlot. Nagyobb méretű borospohárba töltötte, amolyan burgundis félébe, de csak épp egy decit. Megkérdezte: -Mit érzel rajta? Kissé megszellőztetve a bort beleszagoltam, és nagyon meglepődtem, úgyanis túlérett banán illatot éreztem. Mindezt meg is osztottam vele, és erre csak annyit mondott: -Helyes a válasz! Ott nekem akkor megváltozott az egész borhoz való hozzáállásom, azelőtt hallottam, illetve olvasgattam ezt-azt, hogy cseresznyés illat, vaníliás, kávés, csokis, stb...ezután csak az illatokat és az ízeket kerestem a borokban, és az enyémben is.
Visszatérve Lőrincz György St. Andrea Egri Cuvée-ére én mindíg félek egy kicsit az ilyen "túl sokféle összetevőkből készült" boroktól. Bár a százalékarány nincs feltüntetve rajta, véleményem szerint a rajnai rizling és a chardonnay vezeti az ízeket, utánuk érkezik a friss, majdnem szinte szénsavas sauvinon blanc-os frissesség. Kellemes savstruktúra. (megjegyzem egy kellemes estén nagyon jól passzol hozzá Norah Jones zenei aláfestése, és némi kis kecskesajt pirítóson:) )
Ehhez a fehérborhoz én csak gratulálni tudok!

A következő tételem Lőrincz úrtól az AZT A KUTYAFÁJÁT névre hallgató bor lesz!
Segítsen már ki valaki! Több boros könyvet is olvasgattam már, és én sem tudom pontosan, hogy a szőlőfajták nevét nagy betűvel írják, vagy kicsivel? Ha nyelvtanilag értelmezzük, akkor ezek ugyebár tulajdonnevek, amit ugye nagybetűvel írnak....

Új téma:

Bizonyára nagyon sokan vagyunk mostanában úgy, hogy férfiember létünkre nincs kedvünk az összes hölgy ismerőst végigjárni és meglocsolgatni, ha felüti fejét a húsvéti szezon, gondolom sok nő is úgy van vele, hogy inkább becsukja az ajtót, vagy elmegy otthonról, minthogy telefújja a férfitársadalom mindenféle 100 forintos pacsuli kölnikkel.
Ezeket a dolgokat összegyúrva gondoltam én egy olyat, hogy Gábriel barátommal közösen szervezünk egy húsvéti Tokaji bortúrát. A program 3nap/2 éjszaka Tokajban.
Egy-két pincelátogatás, esténként bográcsozás-szalonnasütés a száláshelyen, és persze jóféle Tokaji borok fogyasztása. A részletekről később, kérem, akik jelentkeznének a túrára írjanak a info@magyarborkulturaert.hu , vagy a zoltankaiser@t-online.hu címre. A szállás ára várhatóan 4250Ft/fő/éjszaka. Utazás létszámtól függően. Ínyenc hétfő: ha sikerül egyeztetni: Utazás Tolcsvára, az Ős Kaján étterembe, ami Magyarország egyik kulináris gyöngyszeme!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése