2009. november 24., kedd

"Újraindítás"

A kékfrankos siller végülis rozé lett, becsapott az erős szín, amit az áztatott cefréről leszedtem még októberben. Szóval most két rozém is van. Viszont elakadt mindkettő a forrásban, szerintem a pincém miatt, bejött pár nap hideg, a pince is lehült. Rendesen édesek maradtak, de tegnap vettem francia szárított élesztőt, kimondottan olyan fajtát, ami újraindítja az erjedést. Még délután bele is kevertem. Ma délután megkóstoltam őket, érezni-e valami kis pezsgést. vagy valamit, és legnagyobb megdöbbenésemre az élesztő elkezdte lebontani a cukrot, már félszáraz jellege volt a bornak. A bámulatos az benne, hogy minimális a habképződése, egy-két buborék úszkál a tetején.
Múlthéten megkóstoltuk a barátaimmal az új chardonnay-t, utána pedig a BBC-t. A másodiknak nagyobb sikere volt, de az első sem utolsó :)
Az Irsait viszont minél hamarabb ki kell mentenem a fahordóból, mert állítólag elveszi az illatát. Egyik borász barátom teljesen reduktív Irsaijával hasonlítottuk össze. Az övé olyan volt, mintha most jött volna le a présről, mustos-citrusos illatú, ezzel ellentétben az én borom olyan volt, mintha 3-4 hónap különbség lenne a kettő között, a frissességet a karakter váltotta fel. Ja és a kellemes bizsergetős szénsav is eltűnt belőle.
Hobbyborász első alapszabálya: illatos szőlőfajtából készült borokat csak reduktív módon készíts, így megőrzöd annak frissességét, zamatát.
Jövőre fahordó kilőve!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése