2009. november 14., szombat

Munkák a pincében

Lezajlottak a Márton-napi libatorok és borvacsorák. A héten én is tettem-vettem a pincében. Lefejtettem a barrique chardonnayt, mert keztdem attól félni, hogy a seprőtől kellemetlen illata lesz, nameg az újfahordós jegyek is kezdtek már tolakodóak lenni. Szerintem pont a legjobb időben tettem pihenőre a bort, 50 l-es üvegballonban érik.
A másik új hordóból is lefejtettem a vöröset, az egy tavalyi cab.sav.+kékfrankos cuvée. 3 hónapot ért 110l-es új fahordóban, pozitív irányban változtatta meg a bor karakterét. Nem túlzó, mégis érezhető füstösség, és a cab.sav-ra jellemző fanyar gyümölcsök bújnak el a borban, lassan nyílnak, ezért kell neki némi idő a pohárban.
A kékfrankos siller még mindíg dolgozik, konkrétan egy hónapja. Azt gondoltam nem állítom meg a forrást kénnel,csak had dolgozzon, azzal baj nem lehet. A merlot rozé (majd készítek róla képet) elég sápadtra sikerült, a világos hagymahéj színt tudnám rá mondani. Végül is ez nem lehet hiba, mert a rozé borok készítési technológiája megegyezik a fehérboréval....zúzás-bogyózás, 2-3 óra héjjon tartás, préselés.
Meglehet, hogy beszínezen egy kicsit a sillerrel, de először csak próba szinten, egy kis pirosság azért szerintem kellene neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése